Nuffnang Adds

Thursday, August 14, 2014

Short vacay to Kuching, Sarawak

Assalamualaikum..

Its been a while since the last post. I've been through the same routine every single day! so nothing much to jot down actually..

TAPI..nak jugak tulis something!! selamat hari raya ke-17!! haha tibe2 terus entry wish selamat hari raya..ntah ape2 ntah.

huishhh hari raya lepas kawen, since dah 3 tahun beraya as a wife..mmg hectic sgt2! tak bernafas rasanya..Bile laaaa nak next trip ye. 

Oh tapi aritu ade pergi kuching. 1st time sampai kuching. Excited la jugak. Belajar sumpit, makan laksa sarawak n naik penambang. Itu lah yg paling diingati saat ini. Nah gambar.


Trip ke Kampung Budaya, Santubong..Last sekali tgk persembahan budaya Sarawak. Jmp plak emma maembong. ek? Kampung budaya best! Seronok tgk budaya yg mcm2 kat Sarawak n macam2 jenis rumah mengikut suku kaum diorang :)

Ini paling win..!Laksa Sarawak. Tak puas rasanye makan. Ada 2 tempat kat kuching yang dah dikenalpasti kesedapannya. hihi. Haish rindulaa..

Ini lah penambangnye.  Takyah pakai life jacket pon..kejap je seberang sungai. 50 sen seorang. Ktorang stay kat Harbour view hotel. Dekat je dgn sungai ni, pastu naik penambang beli kek lapis.

Ini lah jgk aktiviti ktorang berhari2. Borong kek Sarawak. Sedap jgk. Tapi kan selalu makan yg org beli dari Sarawak tak sedap sgt pulak. Pelik. Kek Sarawak dari Mira Cake House highly recommended. Sedap2! boleh makan tester kenyang2 dulu, then baru beli. hikhik

Ok ni gambar wajib kat tugu Sarawak. Tugu eh? hehe..dah last nak balik nih. Pipi pau tu sbb banyak sgt makan kek Sarawak kot?? sila abaikan.


Ok, Till then..bai!