Nuffnang Adds

Tuesday, August 17, 2010

Spesial Ramadhan..

Ramadhan kali ini, ketika umurku menginjak 24 tahun..pertama kali aku berpuasa sendiri..means, aku bangun sahur sorang, berbuka sorang..tarawih sorang2 jgk kat rumah (yelah..takkan kot nak pegi ke surau/masjid tanpa mahram yang menemankan..kawan yg satu-satunye dkt dgn aku pulak tga "off-day"..hehe) So, pengalaman Ramadhan kali ni mmg aku takkan lupa! aku rasa sgt bertuah, krn bila kesorangan..aku rs semakin dekat dengan Dia..Ya Allah..sekiranya Kau menganugerahkan aku seorang pendamping satu hari nanti, jadikanlah pendampingku itu seseorang yang membantu aku supaya lebih dekat dengan Mu..dan janganlah Engkau membuatkan aku lebih mencintainya lebih daripada mencintai Mu Ya Allah..Amin...

Ha! tajuk post aku ni kan Spesial Ramadhan..smpena KCB Spesial Ramadhan yang aku tengah follow skang nih..mcm dah eddicted dah dgn sinetron yg satu ini! tp lum tayang lagik kat Mesia (aku tonton yg di donlod n youtube..ehe)..maybe tahun dpn kot..mmg ptt pon ditayangkan di Ramadhan ini..cuz dakwah dlm sinetron itu tak henti2..walaupon adat yang terkandung berbeda dikit dari adat di Malaysia, tp nontonnya tetap enak sih! (tibeeee ter'speaking' ala2 KCB plak..heee) but, seriously! sangat bagus dan membuka minda..Insyaallah..

Alhamdulilah jugak, Ramadhan kali ni banyak rezeki2 utk berbuka puasa..ada saja offer berbuka di mana2..tp tulah..cuma, aku kurang gemar skit..cuz, pada aku..kalau nk makan sakan..kat bulan2 lain kte dah belasah dah..so why not, only for this month of mubarak..kte kurangkan sikit makannya..baru tak ngantuk utk solat..(ceh semalam aku frust sbb terlalu ngantuk..mkn nasik n lauk bnyk sgt..sbb takut bazir plak nasik yg org bg tu..so, mkn smpai ngantok..haih!) - kalau boleh, nk makan kurma n susu je utk sahur n buka..kalau boleh laaaaa..haha!

okay, thats all for now..aja2 fighting!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers